Fler Quick Windows-funktioner till G2 (Uppdaterad)

I och med uppdateringen som kom till mig idag noterade jag att LG har lagt till funktioner i Quick Windows-läget.

 

2014-05-29 18.13.55

Dels är telefonen numera låst även i den lilla rutan och man sveper med fingret för att låsa upp den.

2014-05-29 17.57.02

Väl här finns det tillgång till de tidigare sakerna så som väder och musik som ni kan läsa mer om här:

LG Quick Windows Case

2014-05-29 20.02.22

Genom att hålla nere låsknappen och volym ner får man fram kameran när telefonen är låst, det här fungerar numera även i Quick Windows-läget!

Här kan man alltså slänga upp kameran i den lilla rutan och fota. För min del känns det som att det vore lättare att helt enkelt lyfta på skalet och sen trycka på ikonen för kamera eftersom att jag alltid har den på startsidan. Men har man appen nergrävd någonstans i programmenyn kan väl detta vara en snabbare väg till en bild.

 

Vad jag däremot gillar är att det har kommit nyheter till just den lilla rutan i skalet. Jag tror att detta kommer utvecklas ännu mer när G3 kommer, detta är trots allt LGs första telefon med Quick Window-funktion. En sak jag verkligen skulle vilja se är en kontroll för spotify, men det lär nog dröja väldigt länge.

 

Uppdatering!

Man ser även albumet när man lyssnar på Spotify!

2014-05-29 18.40.54

Bara kontrollen som fattas.

Etiketter:, , , , ,

Lämna en kommentar