Samtalskvalité och samtalsapp

Telefonsamtal är det som en mobiltelefon är ursprungligen gjord för, men en funktion som i mina kretsar används mindre och mindre. För många vet jag dock att den funktionen är oerhört viktig och då är det bra att veta vad telefonen går för!

Samtalskvalitén bra. Inte dålig, inte någon wowfaktor, utan helt enkelt bra. Den gör sitt jobb rätt och slätt och det räcker för mig. Den jag ringer till hör mig bra och jag hör motparten bra. En del har sagt att högtalarfunktionen låter lite burkig, men det gör den på alla telefoner jag har testat. Ett starkt medelvärde för G2 alltså.

Appen fungerar såhär i korthet:

2013-10-16 23.29.22

Börjar man skriva in ett nummer kommer alla nummer som passar in upp i en lista, vilket gör det enkelt och snabbt att välja rätt kontakt att ringa till. Ifall man inte vet numret till den person du ska ringa kan du söka via bokstäver, 2 är ABC, 3 är DEF. För att ringa till Joacim trycker man alltså 568846 och då kommer det namnet upp ifall du har det bland dina kontakter.

En annan sak LG har lagt in är att du kan sömlöst övergå till ett sms till det nummer som är inslaget genom att klicka på rutan allra längst ner till vänster.

2013-10-16 23.41.54     2013-10-16 23.42.01

Om man vill multitaska under tiden man ska ringa ett samtal, kanske leta upp numret på eniro samtidigt som man ska slå det kan man använda sig utav Qslide läget.

2013-10-16 23.47.38

Etiketter:, , ,

Lämna en kommentar