Värmeproblem G3

Något som stör mig riktigt mycket är dessa värmehopp som sker med G3. De uppkommer sporadiskt och oftast när man inte gör något avancerat. Mitt exemplar brukar hålla sig runt 30C och surfar man så går den upp till 33-34C. Men så händer de där värmehoppen. Jag surfar på samma hemsidor men den rusar upp till runt 40C och batteriet dräneras betydligt snabbare än normalt. Samma sak händer när man startar en låt i Spotify och skickar ljudet via blåtand. Oftast är det inga problem alls, men helt plötsligt är den uppe vid 40 sträcket och jobbar. Sen kan den gå ner igen utan att jag aktivt gör något, men oftast får man döda alla appar och börja om från början. Nu är inte det här några katastrofsiffror, men det är något uppenbart fel som döljer sig och bör rättas till.

Här har jag surfat i 30 minuter, 33C.             15 minuter surf, 41C.

2014-07-09 20.44.55                         2014-07-09 09.22.27

Några minuters musik, 42C.       Nedladdning av en app plus lite chatt, 42C.

2014-07-10 15.30.12                        2014-06-29 21.17.52

Som tur är händer det långt ifrån alla gånger, men det är fortfarande lika irriterande var gång det händer. Man får göra ett val, antingen kör man vidare, batteriet dräneras och man hoppas att det löser sig självt, eller så dödar man programmen och börjar om.   Detta är med största sannolikhet en mjukvarubugg som jag hoppas löses omgående. LG jobbar på en uppdatering som ska släppas i slutet av juli ifall certifieringsprocessen går som den ska. Jag hoppas innerligt att den rättar till felet. Detta är något som inte borde ha varit med från början.

Etiketter:, , , , , ,

Lämna en kommentar